Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

H ανθρωποφαγία είναι που έχει γοητεία στις μέρες μας!!


Λίγες σκέψεις για την επικαιρότητα με αφορμή και την ανακοίνωση-καταγγελία της ΟΛΜΕ ......... 


Mπορεί λοιπόν ο καθένας να κατηγορεί τον άλλον για ό,τι θέλει και να τον στέλνει σε αργία πριν καν υπάρξει δικαστική απόφαση; Ακόμα και αν δεν λειτουργούν ούτε τα πειθαρχικά συμβούλια;
Πάμε σε καθεστώς φοβίας;
Ο χώρος της εκπαίδευσης θα αρχίσει να κατηγορείται από εκείνους οι οποίοι σύντομα θα αρχίσουν να λένε ή να γράφουν: "να ποιοί είναι οι εκπαιδευτικοί, τόσοι είναι οι ψυχοπαθείς, τόσοι οι κλέφτες κλπ κλπ" ;
Κι ας μη γελιόμαστε ούτε να κοιμόμαστε ήσυχοι, διότι σήμερα που η τεχνολογία έχει προχωρήσει, πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός (ή μάλλον τυχερός/άτυχος) καθώς πολύ εύκολα μπορεί εξ αποστάσεως να μπει κάποιος σε έναν υπολογιστή σχολείου ή και σπιτιού και να κάνει το ο,τιδήποτε όπως π.χ. να μπαίνει σε σελίδες με απαγορευμένες ουσίες, με παιδική πορνογραφία κλπ και το οποίο να χρεώνεται και να ενοχοποιεί τον χειριστή του σχολικού υπολογιστή ή τον κάτοχο του υπολογιστή μέσω του ip του!
Και όλα αυτά να οδηγούν πολύ εύκολα σε αργία τους υπαλλήλους οι οποίοι θα προσπαθούν να αποδείξουν ότι είναι αθώοι - καθώς θα θεωρούνται, τουλάχιστον για την υπηρεσία, ένοχοι μέχρις απόδειξης του αντιθέτου - κάτι που όπως ξέρουμε συνήθως διαρκεί πολλά χρόνια.
Δεν συζητάμε για το ότι πειθαρχικά παραπτώματα όπως λ.χ. η απείθεια μπορούν να αποδοθούν πολύ εύκολα αρκεί να υπάρχει ..... καλή θέληση και συντονισμός!
Ακόμα και απλές περιπτώσεις δικαιολόγησης απουσιών (θυμόμαστε όλοι την περίπτωση σχολείου που όλος ο Σύλλογος Διδασκόντων βρέθηκε στο δικαστήριο και καταδικάστηκε με αναστολή) θα δίνουν την δυνατότητα για αργία! 
Δηλαδή είναι να αναρωτιέται κανείς πού οδηγούμαστε.
Πέρασαν 20 χρόνια από τη ρήση του Κ.Καραμανλή περί "απέραντου φρενοκομείου" και μάλλον τώρα έρχεται η ώρα να το συνειδητοποιήσουμε για τα καλά!
Κανείς φυσικά δεν θέλει να υπερασπιστεί τον εγκληματία αλλά εκείνο που προφανώς πρέπει να γίνεται είναι να αποδεικνύεται ότι είναι εγκληματίας και αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της δικαιοσύνης. Μέχρι τότε ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας. Διότι είναι να απορεί κανείς ποιός θα δώσει πίσω το χαμένο κύρος και τα χρόνια εκείνων των εκπαιδευτικών πού διαπομπεύτηκαν άδικα όταν μετά από 8 ή 10 χρόνια θα έχει αποδειχτεί ότι ήταν αθώοι.
Άλλωστε ποιός ασχολείται με την τελική έκβαση; H ανθρωποφαγία είναι που έχει γοητεία στις μέρες μας!!
Αναρτήθηκε από 

(Αναδημοσίευση από http://www.enelea.com/)

Ο ιστός των ανθρώπων."Ελπίδα- αισιοδοξία - αξιοπρέπεια"


VIDEO: Ο ιστός των ανθρώπων

 Ένα project του TEDxAthens, για την ελπίδα, την αισιοδοξία και την αξιοπρέπεια που προσφέρει στην πόλη η άδολη δύναμη του εθελοντισμού. To ντοκιμαντέρ "Human Grid" εστιάζει στις μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, τις εθελοντικές οργανώσεις και δράσεις αλληλεγγύης που ξεπηδούν μέσα από τον ιστό της πόλης και οι οποίες αναδεικνύουν ένα καλύτερο και πιο αισιόδοξο πρόσωπο μίας Αθήνας που μετρά απώλειες από τη κρίση, αλλά συνεχίζει να αγωνίζεται .Το ίδιο το Human Grid, είναι μια πρωτοβουλία του TEDxAthens για τη 'χαρτογράφηση' των εθελοντικών οργανώσεων και των συλλογικών πρωτοβουλιών. Ο φακός πέφτει πάνω στη δράση εθελοντικών εγχειρημάτων, που γίνονται πράξη χάρη στη συμμετοχή απλών πολιτών. Προσφέρουν χρόνο, χρήμα, αντικείμενα, διάθεση για να στηρίξουν ευπαθείς ομάδες, τη γειτονιά τους, το περιβάλλον. Στο τέλος, μας μένει η φάση του αποφασισμένου γιατρού, που εργάζεται στο Κοινωνικό Ιατρείο και μας λέει πως αυτοί οι χώροι μπορεί να μην υποκαθιστούν το κράτος, αλλά προσφέρουν αυτή τη στιγμή 3 αξίες που είναι χαμένες αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικές στον κόσμο: Ελπίδα, αισιοδοξία και αξιοπρέπεια. 

  Σκηνοθεσία - σενάριο: Αντρέας Λουκάκος Κάμερα: Φάνης Καραγιώργος - Λεωνίδας Παπαφωτίου Μοντάζ: Αντρέας Λουκάκος Μιξάζ: Βαγγέλης Κατσίνας Επεξεργασία Συνεντεύξεων: Αριάδνη Λουκάκου - Βανέσσα Διβάνη Τίτλοι αρχής: Monologue (www.monologue.gr) Γραφικά: Άγγελος Έλληνας. Παραγωγή: dotmov (www.dotmov.gr) 

(Πηγή: www.lifo.gr)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.lifo.gr/team/tedx/33924

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ ΤΙΣ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α ΤΟΥ Π.Δ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ


 Στη Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» το άρθρο 32 αναφέρει:

Άρθρο 32: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Παρατείνεται για επτά (7) μήνες ακόμα η προθεσμία που τάσσει το εδ. β) της παρ. 1 του άρθρου 329 του ν. 4072/2012, (ΦΕΚ Α’86) προκειμένου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τα όργανα, την διαδικασία καθώς και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , καθώς και τη βαρύτητα των επιμέρους κριτηρίων για την προαγωγική εξέλιξη και την αξιολόγηση της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης. Η παράταση άρχεται από την 11η Αυγούστου 2012, ότε και εξέπνευσε η ταχθείσα προθεσμία, και λήγει στις 10 Μαρτίου 2013.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ- ΤΟ Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π ΚΑΙ ΤΟΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

 
Θέμα:αιτείται να δοθεί δυνατότητα συμμετοχής του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στην Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου στις Νέες Τεχνολογίες.
 
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf
Αρχεία Απαντήσεων:
  • .pdf
Καταθέτοντες:
Αμανατίδης Γεωργίου Ιωάννης
Κανελλοπούλου Ανδρέα Μαρία
Κουράκης Στυλιανού Αναστάσιος (Τάσος)
Πάντζας Σπυρίδωνος-Αριστοτέλη Γεώργιος
 
 
Θέμα:Απαράδεκτη καθυστέρηση καταβολής από τον ΕΟΠΥΥ παροχών από λογοθεραπείες / ψυχοθεραπείες / ειδική αγωγή των αυτιστικών παιδιών και γενικότερα των ατόμων με ειδικές ανάγκες
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf
Αρχεία Απαντήσεων:
  • .pdf
Καταθέτοντες:
Αγαθοπούλου Δημητρίου Ειρήνη-Ελένη
Αμανατίδης Γεωργίου Ιωάννης
Βαμβακά Νικολάου Ευγενία (Τζένη)
Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Ευσταθίου Ευσταθία( Έφη)
Δριτσέλη Ιωάννη Παναγιώτα
Κανελλοπούλου Ανδρέα Μαρία
Κουράκης Στυλιανού Αναστάσιος (Τάσος)
Κριτσωτάκης Γεωργίου Μιχαήλ
Κυριακάκης Κωνσταντίνου Βασίλειος
Μαντάς Κωνσταντίνου Χρήστος
Μιχαλάκης Ηλία Νικόλαος
Μπάρκας Θεοφάνη Κωνσταντίνος
Μπόλαρη Βασιλείου Μαρία
Σταθάς Παναγιώτη Ιωάννης
Χαραλαμπίδου Δημητρίου Δέσποινα
 
Θέμα: Απαράδεκτες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή της Αχαΐας
 
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf
Αρχεία Απαντήσεων:
  • .pdf
Καταθέτοντες:
Αμανατίδης Γεωργίου Ιωάννης
Βαμβακά Νικολάου Ευγενία (Τζένη)
Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Ευσταθίου Ευσταθία( Έφη)
Δριτσέλη Ιωάννη Παναγιώτα
Κανελλοπούλου Ανδρέα Μαρία
Καρά Γιουσούφ Μεμέτ Αϊχάν
Κουράκης Στυλιανού Αναστάσιος (Τάσος)
Πάντζας Σπυρίδωνος-Αριστοτέλη Γεώργιος
Χατζηλάμπρου Σάββα Βασίλειος

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α ΣΤΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ Ν.Δ Γ.ΜΙΧΕΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 ΟΛΑ ΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΩΣ...

Δημοσιεύουμε παρακάτω, την απάντηση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, στην αναφορά, με βάση το με αρ.πρωτ: 128/30-8-2012 υπόμνημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Μιχελάκη,  με θέμα: "αιτείται την προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων που διασφαλίζουν την ισότιμη μεταχείριση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην Εκπαίδευση."

Από την απάντηση συνάγεται το συμπέρασμα πως, κατά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, όλα βαίνουν καλώς όσον αφορά στην ουσιαστική ένταξη του Ε.Ε.Π στην εκπαιδευτική κοινότητα. Με παράθεση πλήθους νόμων προσπαθεί, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, να δώσει την εντύπωση πως δεν υπάρχει θέμα ανισότιμης αντιμετώπισης του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. Η αντικειμενική πραγματικότητα, όμως, η οποία βιώνεται από κάθε  μέλος Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στους χώρους εργασίας, είναι δυστυχώς,  πολύ διαφορετική από αυτή που παρουσιάζεται. 

Όσο δε τα προβλήματα αποσιωπούνται και δεν αναδεικνύονται, τόσο θα διογκώνονται και θα καλύπτουν κάθε μας δραστηριότητα.

 Επιτέλους θα πρέπει να πάψει να επιλέγεται ως βέλτιστη, η τακτική της στρουθοκαμήλου στην αντιμετώπιση των προβλημάτων και των στρεβλώσεων για τα οποία δεν χρειάζεται ούτε κόπος ούτε χρήμα παρά μόνον η "έκφραση βούλησης" για να διορθωθούν.

Βασίλης Βούγιας
Λαμία 22/11/2011

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf
Αρχεία Απαντήσεων:
  • .pdf

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

3 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕ.Δ.Δ.Υ.


Α) Ο ΝΟΜΟΣ 3966/2011 ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3848/2010 ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Στην παράγραφο 3 του  άρθρου 56 του ν.3966/2011 έχουμε:

3. Στο άρθρο 11 του ν. 3848/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) Στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 απαλείφεται  η φράση «του κλάδου δασκάλων».

β) Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Ως Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιλέγονται: α) εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων νηπιαγωγών και δασκάλων, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ03 Μαθηματικών και ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, με βαθμό Α΄, που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν ασκήσει, τουλάχιστον επί μία πενταετία, διδακτικά καθήκοντα, από τα οποία τουλάχιστον τρία διδακτικά έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και β) μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) όλων των κλάδων, με βαθμό Α΄ και δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.»

γ) Στο τέλος της παραγράφου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Όπου στις ίδιες διατάξεις προβλέπεται εκπαιδευτική ή διδακτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε., σε Τμήματα Ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι ή στις εκπαιδευτικές δομές Ε.Α.Ε. που προβλέπονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199).»

4. Στην παράγραφο 9 του άρθρου 18 του ν. 3848/2010, ύστερα από την περίπτωση ε΄ και πριν από το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου προστίθεται περίπτωση στ΄ ως εξής:
«στ) Οι υποψήφιοι προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για τις θέσεις των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. που υπάγονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης.». Το τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι υποψήφιοι των περιπτώσεων α΄ έως γ΄ και στ΄ καταθέτουν δήλωση προτίμησης ύστερα από την ανακοίνωση των αξιολογικών πινάκων.»

Β) ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΕ 3 ΜΟΡΙΑ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής που αφορούν στους Προϊσταμένους ΚΕΔΔΥ ( άρθρα 13 και 14, του Ν.3848/2010), υπάρχει και η μοριοδότηση Τίτλου Διδασκαλείου Εκπαίδευσης, ο οποίος, σύμφωνα με την παράγραφο 2γ, του άρθρου 13, του Ν.3848/2010, μοριοδοτείται με 2 μονάδες, μόνο για τους υποψηφίους για επιλογή σε θέσεις στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα όμως με ψηφισθείσα τροπολογία-ΦΕΚ 94 /23 Ιουνίου 2010 άρθρο 13, η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του  ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄) αντικαταστάθηκε ως εξής: «γ)τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης: 3 μονάδες.»
Δηλαδή μοριοδοτείται ο Τίτλος του Διδασκαλείου με 3 μονάδες, αντί για 2 και για την επιλογή Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ.

Γ)ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Επίσης στον ν.3848/2010, δεν έχει προβλεφθεί η μοριοδότηση  της άσκησης καθηκόντων Αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Έτσι, αυτοί που άσκησαν καθήκοντα Αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ και διεκδικήσουν ξανά τη θέση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου δεν θα μοριοδοτηθούν για τον χρόνο της θητείας τους σ αυτή τη θέση.

Βασίλης Βούγιας
Λαμία 21/11/2011









Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 11 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3848/2010 ΟΡΙΖΕΙ ΠΟΙΟΙ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

 Απαντώντας σε πολλά ερωτήματα σε σχέση με το ποιοί εκ των εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π έχουν δικαίωμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Αναπληρωτών Προισταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ, δημοσιεύουμε την παράγραφο 7, του άρθρου 11, του νόμου 3848/2010, η οποία αναφέρει επακριβώς ποιοί έχουν δικαίωμα αίτησης για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων.


 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7, ΑΡΘΡΟ 11, Ν.3848/2010
7. Ως Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιλέγονται: α) εκπαιδευ−
τικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκά−
λων, εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα
διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων με βαθμό
Α΄, που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε
Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή τμήματα ένταξης, δεκαετή συνολική εκπαι−
δευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια
εκπαίδευση και έχουν ασκήσει τουλάχιστον επί μία
πενταετία διδακτικά καθήκοντα, από τα οποία τουλά−
χιστον τρία έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή β) μέλη του Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) όλων των κλάδων με
βαθμό Α΄ τα οποία υπηρετούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης στην οποία
υπάγεται το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και δεκαετή συνολική εκπαιδευ−
τική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ.


Β.Β

Η διάταξη για την κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση σε διαβούλευση.



ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3, ΑΡΘΡΟ 39, ΘΕΜΑΤΑ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ, ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ " Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελαματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις".
3. α) Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 (Α’ 71) απαλείφεται η φράση «στο τέλος της πρώτης δι¬ετίας».
β) Η παράγραφος 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις περιπτώσεις α) και β) της παραγράφου 2 του άρθρου 33 του ν. 4038/2012 (Α’ 140), καταργούνται. Για τις γενικές προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (Α’ 94).
γ) Αποκλειστικά και μόνο για τις μεταθέσεις του 2013 οι σχετικές αιτήσεις των εκπαιδευτικών υποβάλλονται το αργότερο έως και 31.12.2012.


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 12,ΑΡΘΡΟ 9, Ν.3848/2010
 12. Μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του
Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου,
ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή
της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τίθεται στη διάθεση
της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης και τοποθετείται
προσωρινά με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης,
 ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπη−
ρεσιακού συμβουλίου σε κενή θέση σχολικής μονάδας
της περιοχής και οριστικά στο τέλος της πρώτης δι−
ετίας
κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων εντός της
ίδιας περιοχής, όπως ορίζεται στις οικείες διατάξεις.

Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα
της περιοχής της πρώτης τοποθέτησης μετά το διο−
ρισμό δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών.
Ο τρίτος χρόνος της υπηρεσίας μοριοδοτείται με το
διπλάσιο του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής
μονάδας όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος.
 

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4, ΑΡΘΡΟ 4, Ν.3848/2010
4. Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη σχολική μο−
νάδα της πρώτης τοποθέτησης μετά το διορισμό δεν
μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών. Ο τρίτος
χρόνος της υπηρεσίας μοριοδοτείται με το διπλάσιο
του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας
όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος. Κάθε διάταξη που
ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται.


 (Με κόκκινη επισήμανση οι καταργηθείσες διατάξεις)

ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ Ν/Σ ΠΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΙΔΡΥΕΙ Σ.Δ.Ε.Υ ΚΑΙ Ε.Δ.Ε.Α.Υ

Δόθηκε από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για Δημόσια Διαβούλευση, έως τις 26 Νοεμβρίου 2012, το νομοσχέδιο " Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελαματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις".
Στο εν λόγω νομοσχέδιο και στην παράγραφο 5 του άρθρου 39( Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), αναφέρονται τα παρακάτω σχετικά με τις υπό ίδρυση Σ.Δ.Ε.Υ και Ε.Δ.Ε.Α.Υ:

5. α) Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 4 του ν. 3699/2008 (Α’ 199) η φράση «Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ)» αντικαθίσταται από τη φράση «Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)».
β) Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του ν. 3699/2008 αντικαθίσταται ως εξής: «2.α) Οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων της ίδιας βαθμίδας της γενικής δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι ενότητες αποτελούν αποκεντρωμένες αδιαβάθμητες υπηρεσιακές μονάδες της ΕΑΕ και οι σχολικές μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ).
β) Τα ΣΔΕΥ που προβλέπονται στην περίπτωση α) συνιστώνται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό (α) την προώθηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους, (β) στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και (γ) στην υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και των μαθητών τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία.
γ) Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης λειτουργεί ΕΔΕΑΥ ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:
αα) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου, με αναπληρωτή του το νόμιμο αναπληρωτή του στα καθήκοντα του ως διευθυντή,
ββ) έναν (1) νηπιαγωγό ή δάσκαλο ή καθηγητή κλάδων ΕΑΕ που υπηρετούν σε ΤΕ ή στην παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση ή στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα,
ββ) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ23 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα και
γγ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα, με τους αναπληρωτές τους.
δ) Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ συμμετέχει, ως εισηγητής χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο η ΕΔΕΑΥ, ανάλογα με την περίπτωση του μαθητή που έχει ανάγκη υποστήριξης, μπορεί να καλεί, προκειμένου να διαμορφώσει καλύτερη άποψη για την εξεταζόμενη υπόθεση, μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ. Γραμματέας ορίζεται ο γραμματέας της σχολικής μονάδας.
ε) Η ΕΔΕΑΥ έχει, μεταξύ άλλων, τις εξής αρμοδιότητες:
αα) Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
ββ) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής.
γγ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στην γενική σχολική τάξη του με τα μέσα και τους πόρους που είναι διαθέσιμοι στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις και παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη από ειδικές εξωσχολικές Υπηρεσίες. Σε περίπτωση που προκύπτουν σαφείς ενδείξεις προβλημάτων ψυχικής υγείας ή παιδικής κακοποίησης ή γονεϊκής παραμέλησης συνεργάζεται με ΙΠΔ ή άλλες ιατρικές ή ψυχολογικές δημόσιες Υπηρεσίες της περιοχής της, με κοινωνικές Υπηρεσίες και με τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.
δδ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της και οργανώνει ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα για γονείς με παιδιά ηλικίας έως έξι (6) ετών σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
εε) Παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου της και του προγράμματος υποστήριξης της οικογένειάς τους και για μαθητές με κατ’ οίκον διδασκαλία.
στστ) Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους Φορείς.
ζζ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών καθώς και τους αποφοίτους με αναπηρία.
ηη) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Η παραπομπή γίνεται με εισήγηση του εκπαιδευτικού που προβλέπεται στην περίπτωση δ). Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και τους συμβούλους ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.
στ) Ο σχολικός ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.
ζ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζονται οι αρμοδιότητες των ΕΔΕΑΥ και εγκρίνεται ο κανονισμός λειτουργίας τους που συντάσσεται από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στο οποίο ρυθμίζονται και τα ζητήματα νόμιμης σύνθεσης, διαδικασίας σύγκλησης, τρόπου συνεδριάσεων και λήψης αποφάσεων. Μέχρι την έκδοση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 14 και 15 του ν. 2690/1999 (Α’ 45). Με όμοια απόφαση εξειδικεύεται η διάρθρωση και η λειτουργία των Κέντρων Υποστήριξης ΕΑΕ.».
6. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής: «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».
γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ:http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1554&preview=true

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39-ΘΕΜΑΤΑ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ -ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1515

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Ο νέος Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β’ αρ.3054/18-11-2012) ο νέος Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.) του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που εγκρίθηκε από το Δ.Σ του ΕΟΠΥΥ και προβλέπει, σύμφωνα με το πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής της περιόδου 2013-2016, περικοπές στον τομέα της υγείας. Διαβάστε προσεχτικά τις νέες αλλαγές!
Συγκρίνετε το νέο Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.) με θέμα «Τροποποίηση της αριθµ. Φ.90380/5383/738/11.4.2011 (Β, 1233) Κ.Υ.Α. “Ενιαίος Κανονισµός Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.) του Εθνικού Οργανισµού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)”» με τον παλιό και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως γίνονται μεγάλες αλλαγές στα ανώτατα αποδοτέα ποσά που περιέχονται στοπαράρτημα του Άρθρου 15 του ΕΚΠΥ (ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΕΙ∆Η – ΕΙ∆ΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ – ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΩ & ΚΑΤΩ ΑΚΡΩΝ – ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ) και αφορούν σε αναπηρικά καθίσματα και άλλα είδη αποκατάστασης.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσουν οι ασφαλισμένοι στο Άρθρο 14 (Φυσικοθεραπείες – λογοθεραπείες – εργοθεραπείες – ψυχοθεραπείες) όπου αναφέρονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύουν ώστε να δικαιούται κανείς φυσικοθεραπείες!
Συγκεκριμένα:
  1. Οι ασφαλισμένοι με σοβαρά κινητικά προβλήματα λόγω κακώσεων νωτιαίου μυελού και κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, ή με σκλήρυνση κατά πλάκας, πολυριζονευρίτιδα Guillain Barre, σοβαρών νόσων του Κεντρικού νευρικού συστήματος, θα πρέπει να ΜΗΝ έχουν νοσηλευθεί σε κλινική αποκατάστασης Νοσοκομείου ή Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης (Κ.Α.Α.) ή Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης (Φ.Ι.ΑΠ.) και να ΜΗΝέχουν παρακολουθήσει πρόγραμμα αποκατάστασης ως εξωτερικοί ασθενείς σε Κ.Α.Α. ή Φ.Ι.ΑΠ. – μόνο τότε δικαιούνται αποζημίωση για τις φυσικοθεραπείες τους.
  2. Επιπλέον, ορίζεται ξεκάθαρα το χρονικό περιθώριο του μόλις ενός 3μήνου από τη διάγνωση (της κάκωσης νωτιαίου μυελού, της σκλήρυνσης κατά πλάκας, του εγκεφαλικού, κ.λπ.), μέσα στο οποίο πρέπει να παραπέμπεται ο ασφαλισμένος για φυσικοθεραπεία. Αυτό σημαίνει πως αν περάσουν 3 μήνες από την πρώτη διάγνωση (της νόσου ή του ατυχήματος) και δεν έχει γίνει το αίτημα παραπομπής για φυσικοθεραπεία, τότε ο ασφαλισμένος θεωρείται «χρόνιο περιστατικό» και δεν δικαιούται φυσικοθεραπεία.
(Αναδημοσίευση:http://www.disabled.gr)

Πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σχολικές Μονάδες της Αττικής για το έτος 2012-13.

 Σύμφωνα με:
το με αριθμ. 822/Γ6/8-11-2012, έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. με θέμα « Έγκριση παροχής συνοδών (Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού)» για το διδακτικό έτος 2012-2013 και
 το με αριθμ.139515/Γ6/8-11-2012, έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. με το οποίο χορηγούνται πιστώσεις στη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής για πρόσληψη αναπληρωτών Ε.Β.Π. για παροχή συνοδών, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές Ε.Β.Π σε σχολικές μονάδες της Αττικής για το διδακτικό έτος 2012-13.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΔΩ


Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ.


Σε χρόνο ρεκόρ, ξεπερνώντας το εμπόδιο του Κοινοβουλίου και δουλεύοντας το Εθνικό Τυπογραφείο για πρώτη φορά το Σ/Κ,το Υπουργείο Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα τις δυο πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που αυστηροποιούν τα ήδη ψηφισθέντα μέτρα και θέτουν υπό αυστηρή εποπτεία τους ΟΤΑ. Πετάει η ομάδα...
Στην πρώτη πράξη έχουμε διευκρινήσεις επί των μέτρων του Μεσοπρόθεσμου, με αλλαγές και διορθώσεις και σε θέματα του Υπουργείου Παιδείας.
 Στη δεύτερη πράξη έχουμε τις αυτόματες κυρώσεις όταν δεν επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι.


Β.Β

Θέσεις Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α για το σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr
                                             
                                             Αθήνα  19/11/2012
                                               Α.Π: 170
                      Πρός: - Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο
                             
                  Κοιν: -  Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου
               - Γενικό Γραμματέα ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Κυριαζή                
                              -Ειδικό ΓραμματέαΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Γκλαβά
                              - Δντή Ειδικής Αγωγής κο Λολίτσα



Θέμα: « Θέσεις Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α για το σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου»


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

όσον αφορά στην πρόταση της ομάδας εργασίας του ΥΠΑΙΘΠΑ, «για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου (δομών, εκπαιδευτικού υλικού, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού)», επισημαίνουμε, κατ’ αρχάς, ότι δεν πρόκειται για ένα πρόχειρο έργο. Στην πρόταση αυτή, διακρίνεται μια σοβαρή προσπάθεια άμβλυνσης των σημείων τριβής και πρόληψης των αντιρρήσεων από τους ενδιαφερόμενους και ανάδειξης της διαδικασίας της αξιολόγησης, ως εργαλείου «βελτίωσης, ισότητας και δικαιοσύνης».

 Αλλά «ομιλεί» η επιτροπή για βελτίωση "της ποιότητας" της εκπαίδευσης και "του παρεχόμενου έργου", τη στιγμή που οι προσλήψεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ελάχιστες και οι δαπάνες για την παιδεία κάθε χρόνο περικόπτονται δραματικά με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων, τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις, την υπολειτουργία των υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης. Τη στιγμή που ο προγραμματισμός αυτού του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου,  εκ των προτέρων είναι γνωστό πως ουσιαστικά δεν θα υπάρχει λόγω των πενιχρών διαθέσιμων πιστώσεων. Τη στιγμή που έχει επέλθει η εξαχρείωση των εκπαιδευτικών, λόγω των μισθών πείνας και της αγωνίας επιβίωσής τους.

  Ωστόσο, εμείς, ως Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α,  έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω, επισημαίνοντας πως η δίκαιη αγανάκτηση και δυσαρέσκεια των γονέων που χρυσοπληρώνουν την εκπαίδευση των παιδιών τους, σε  καθεστώς «δημόσιας και δωρεάν παιδείας», χρησιμοποιείται για να στοχοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί ως αποκλειστικά υπαίτιοι της στρεβλής αυτής κατάστασης, άρα ως εν δυνάμει υποκείμενα αξιολογικής «συμμόρφωσης».


1.      Η ειδική αγωγή, οι εργαζόμενοι σ’ αυτήν (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό), οι μαθητές της, όπως και οι δομές της (ειδικά σχολεία α/θμιας και β/θμιας εκπ/σης, Τμήματα Ένταξης, ΚΕΔΔΥ) μοιάζει να απουσιάζουν από το όλο οικοδόμημα

2.      Στο όλο το κείμενο, δεν αναδεικνύεται η τραγική διαφοροποίηση που έχει επέλθει στις ανάγκες, αλλά και στο προφίλ του σημερινού μαθητικού πληθυσμού:
ü  ραγδαία αύξηση των μαθητών με σύνθετες συναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές ιδιαιτερότητες (εξ αιτίας οικογενειακών, συναισθηματικών, κοινωνικών και οικονομικών δυσχερειών), 
ü  ραγδαία αύξηση των διαταραχών ανάπτυξης (αυτισμός, νοητική υστέρηση, ψυχιατρικές παθήσεις),
ü  ραγδαία αύξηση των κοινωνικών διαταραχών (διαταραχές συμπεριφοράς, σχολική και κοινωνική βία, εγκατάλειψη, παραμέληση και κακοποίηση παιδιών),
που επιβάλλουν άλλου, πλέον, τύπου δεξιότητες και επιμόρφωση από τους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα, τους σχολικούς συμβούλους και άλλα διοικητικά και οργανωτικά μέτρα από την κεντρική, περιφερειακή και τοπική διοίκηση. Το «σύστημα» πρέπει να ανταποκριθεί, κατ’ αρχάς, στη δημιουργία ενός επαρκώς καλού κλίματος μέσα στην τάξη και στη σχολική κοινότητα εν γένει (σχολική μονάδα και συλλόγους γονέων), με ενσωμάτωση όλων των μαθητών (κοινωνικά μειονεκτούντων, ΑμεΑ ή με άλλες διαταραχές), και μετ’ έπειτα στις απαιτήσεις μαθησιακής προόδου των παιδιών.

3.      Στο όλο «οικοδόμημα» δεν διευκρινίζεται με ποιο τρόπο θα αξιολογηθεί το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, καθώς με τις εκάστοτε πολιτικές του (ή/και κυρίως, με την απουσία εθνικής στρατηγικής) έχει οδηγήσει την Παιδεία στην σημερινή κατάσταση (απουσία εθνικής στρατηγικής για την παιδεία, ακαταλληλότητα διδακτέας ύλης, σχολική νομοθεσία, επιμόρφωση, επιλογή υψηλόβαθμων στελεχών της εκπαίδευσης –και, κυρίως, «συμβούλων»-, σε επίπεδο κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής διοίκησης, κ.α.).

4.      Στο όλο εγχείρημα δεν διασφαλίζεται η «ποιότητα» των αξιολογούντων, σε κάθε ιεραρχική βαθμίδα του οικοδομήματος (παρ’ όλα τα σεμινάρια αξιολόγησης που θα παρακολουθήσουν), ούτε υπάρχει πρόβλεψη για την περίπτωση «άνομων» συνδιαλλαγών.

5.      Στην όλη διαδικασία δεν αναφέρονται οι τυχόν επιπτώσεις από την «μη τήρηση της νομιμότητας» από τους διάφορους υπηρεσιακούς παράγοντες και από ποιον ελέγχεται αυτή η διαδικασία.

6.      Επίσης, η αξιολόγηση βασίζεται κατά πολύ στην «αυτοαξιολόγηση». Κάποιες δικλείδες ασφαλείας για την αντικειμενικότητα των «προσόντων» που θα στοιχειοθετήσουν το portfolio των αξιολογουμένων προσώπων και φορέων υπάρχουν (σεμινάρια- ημερίδες από εγκεκριμένους φορείς, δημοσιεύσεις μετά από κρίση), αλλά επί της ουσίας δεν διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και η ισονομία, θέτοντας σαφή κριτήρια: π.χ. συγγραφικό έργο: το ίδιο θα προσμετρούνται οι προσωπικές εκδόσεις και το ίδιο αυτές από εκδοτικούς οίκους ή τα σχολικά βιβλία; Η διενέργεια ή η παρακολούθηση ημερίδων ή και συνεδρίων, όπως και οι διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις θα μοριοδοτούνται από το πλήθος τους ή από την ποιότητά τους (και πως αυτή θα ελέγχεται;) και την αξιοποίηση-αντίκτυπό τους στην εκπαιδευτική πράξη;

7.      Η διαφοροποίηση μεταξύ των βαθμίδων αξιολόγησης «πολύ καλά» και «εξαιρετικά» (που θα κάνουν και τη βαθμολογική-μισθολογική διαφορά) είναι ασαφέστατη, με αποτέλεσμα οι «ημέτεροι» να βρεθούν όλοι εξαιρετικοί.

8.      Τέλος, υπάρχουν ερωτήσεις-τομείς «επαλήθευσης» των κατατεθειμένων στοιχείων από αξιολογητές και αξιολογούμενους, είτε πρόκειται για τη δόμηση του portfolio, είτε για τη «βαθμολόγηση» ενός αξιολογουμένου;

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

 η «αξιοποίηση-μεταστροφή προς ίδιον όφελος» των θεσμών, των νόμων και των ευκαιριών αποτελεί συνήθη πρακτική σε όλο το εύρος της κοινωνίας. Πόσο μάλλον όταν από την προτεινόμενη αξιολόγηση θα εξαρτάται η μισθολογική ανέλιξη ενός υπαλλήλου (βλ. νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο). Η οποιαδήποτε αξιολόγηση θα γίνει εργαλείο «χειραγώγησης» και πελατειακών-συντεχνιακών συνδιαλλαγών, αν δεν διασφαλίζει την ακρίβεια και την ποιότητα των «προσόντων», «πρακτικών», «γνώσεων» και των κατατεθειμένων στοιχείων στα portfolio.
     
 Η βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου δεν υπηρετείται με την υιοθέτηση συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης με ιεραρχική πυραμιδική δόμηση, το οποίο θα έχει στόχο τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού με την έννοια του αποδιοπομπαίου τράγου.

Ούτε μπορεί η εκπαιδευτική κοινότητα να αποκτήσει «κουλτούρα» αξιολόγησης, όταν η επαγγελματική επιβίωση σ έναν τόσο ευαίσθητο χώρο θα στηρίζεται  σ αμφιλεγόμενες μεθόδους επαγγελματικής αναρρίχησης, στο ξέφρενο κυνηγητό στόχων και στον άκρατο ανταγωνισμό,  οποίος θα συνθλίψει την όποια αναγκαία συμμετοχικότητα και συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Πλείστοι όσοι παράγοντες, κοινωνικοί-οικονομικοί-πολιτισμικοί-γεωγραφικοί, επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία έχει δυναμικό χαρακτήρα και τα κριτήρια της δεν είναι μετρήσιμα και αντικειμενικά.   Ως εκ τούτου πολύ δύσκολα μπορεί να διασπαστεί και να μετρηθεί, πολύ δε περισσότερο να συνδεθεί με το μισθό –βαθμό και την ενδεχόμενη απόλυση του εκπαιδευτικού, ο οποίος, δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι «…ο αμνός του Θεού, ο αίρων τας αμαρτίας του κόσμου».

 
Για το Δ.Σ

  
Ο Πρόεδρος         Η Γ. Γραμματέας  

    


Βούγιας Βασίλης   Κατσούλη Παν.