Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Αναπληρωτές Ψυχολόγοι Π.Ε 23(Ε.Ε.Π) σε ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ: Υπόμνημα - Διαμαρτυρία



Υπόμνημα- Διαμαρτυρία

Υπηρετούμε ως αναπληρωτές Ψυχολόγοι σε ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης) και ΣΜΕΑΕ (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής) τα τελευταία χρόνια και θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για την ύποπτη κίνηση που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν τα αρμόδια όργανα (Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων). Συγκεκριμένα, στηριζόμενοι σε μία αόριστη φράση της Εγκυκλίου περί προσλήψεων αναπληρωτών  ΕΕΠ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) για τα ΚΕΔΔΥ  και τα ΣΜΕΑΕ για το σχολικό έτος 2011-2012 και η οποία αναφέρει αυτολεξεί  ‘’ με προτίμηση στην ειδίκευση της Παιδαγωγικής ή Σχολικής Ψυχολογίας‘’ σκοπεύουν να προτάξουν όλους τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου Σχολικής Ψυχολογίας ανεξαρτήτως όλων των υπολοίπων μοριοδοτούμενων κριτηρίων. Η παραπάνω κίνηση παραπέμπει σε ‘φωτογραφικές’ θέσεις για τους εξής λόγους:

1) Και τις προηγούμενες χρονιές υπήρχε αυτή η φράση στην εγκύκλιο, αλλά οι έχοντες το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό δεν τοποθετήθηκαν στους πίνακες μπροστά ανεξαρτήτως μορίων. Φέτος για ποιο λόγο γίνεται η συγκεκριμένη κίνηση; Μήπως φέτος θέλουν να εξυπηρετήσουν ‘ιδία’ συμφέροντα;

2) Η δικαιολογία των αρμοδίων οργάνων είναι ότι η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή ειδίκευση είναι η πλησιέστερη στο αντικείμενο της συγκεκριμένης θέσης. Πώς όμως ένα διετές μεταπτυχιακό μπορεί να θεωρηθεί σχετικότερο και ‘’ανώτερο’’ από τη στιγμή που οι αναπληρωτές Ψυχολόγοι έχοντας την προβλεφθείσα από το νόμο θεωρητική κατάρτιση εφαρμόζουν στην πράξη εργαζόμενοι  στα ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ εδώ και πέντε χρόνια τη σχολική ψυχολογία; Για ποιο λόγο η μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία εκτιμάται ως ανώτερη από την εργασιακή εμπειρία πάνω σε αυτόν τον τομέα;

3) Επιπλέον σχετική με τις θέσεις αναπληρωτών Ψυχολόγων σε ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ δεν είναι μόνο η ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία αλλά και η ειδίκευση π.χ. στην Ειδική Αγωγή, στην Παιδοψυχολογία ή στην Κλινική Ψυχολογία. Για ποιο λόγο προωθείται τόσο πολύ αυτή η μεταπτυχιακή ειδίκευση από τη στιγμή που υπάρχουν και άλλες ειδικεύσεις που συνδέονται άμεσα με τη συγκεκριμένη θέση;

4) Στην έρευνα μας ανακαλύψαμε ότι κάποιες Περιφερειακές Διευθύνσεις (όπως η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής) θα προτάξουν τους Σχολικούς Ψυχολόγους και κάποιες άλλες όχι. Πώς είναι δυνατόν βασιζόμενες στην ίδια εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, να υπάρχουν αποκλίσεις στην εφαρμογή της από Περιφέρεια σε Περιφέρεια;  Εκ των πραγμάτων κάποιες Περιφερειακές Διευθύνσεις παρανομούν και κάποιες όχι. Αποτελεί το ‘πράττω κατά το δοκούν’ εικόνα ευνομούμενου κράτους;

5) Την ακαδημαϊκή χρονιά 2008-2009 οι έχοντες μεταπτυχιακό σχολικής ψυχολογίας  προτάχθηκαν ανεξαρτήτως μορίων στους αξιολογητικούς πίνακες καθώς η σχετική  εγκύκλιος έγραφε συγκεκριμένα ότι προτάσσονται οι έχοντες ειδίκευση στη Σχολική ή Παιδαγωγική Ψυχολογία.          Το  Διοικητικό  Εφετείο Θες/νίκης όμως με την υπ΄αριθμ. 684/ 2010 απόφαση  αναλυτικά και εμπεριστατωμένως κρίνει ως ανεφάρμοστη οποιαδήποτε επιλεκτική και αδικαιολόγητη ‘’προτίμηση‘’.

6) Από το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος ,όπως αυτό ερμηνεύθηκε με πλείστες όσες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας [ ολ. 2396/2004, 1666/2005 κλπ] απορρέει η αρχή της αξιοκρατίας. Αυτή υπαγορεύει ότι  η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις γίνεται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων και μόνον. Άρα λαμβάνονται υπόψη και  συνεκτιμώνται  το ’’σύνολον νομίμων κριτηρίων’’ και όχι ένα και μοναδικό κριτήριο.... το οποίο βεβαίως δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει  την ‘’προσωπική αξία και ικανότητα ‘’ του επιλεγέντος αλλά και την υπεροχή του έναντι των  εκ των προτέρων και χωρίς ουδεμία  αξιοκρατική αξιολόγηση αποκλεισθέντων.

Είναι λυπηρό στους δύσκολους καιρούς που ζούμε αυτήν την περίοδο να  συνεχίζουν να υπάρχουν συμπεριφορές  που έχουν συμβάλλει στη διαμόρφωση αυτής της τόσο δυσάρεστης κατάστασης για αυτή τη χώρα.  Αν η συγκεκριμενή πράξη η οποία  είναι αντισυνταγματική και παράνομη πραγματοποιηθεί από την εκτελεστική εξουσία η οποία έχει ψηφιστεί να υπηρετεί το καλό όλων και όχι ΄λίγων’, η μόνη μας διέξοδος είναι η προσφυγή στα δικαστήρια.



Οι αναπληρωτές των προηγούμενων ετών